psihologia culorilor
In machiaj si in vestimentatie alegerea culorilor este extrem de importanta.
Pe langa principiile expuse mai sus, referitoare la tipologiile feminine si la culoarea ochilor, mai exista o clasificare a culorilor in functie de ceea ce transmit ele la nivel psihologic. Literatura de specialitate si de dezvoltare personala fac referire la aspectul cromatic ca la o modalitate de influenta si de persuasiune.
Fiecare culoare este bivalenta: prezinta un element pozitiv si unul negativ.
Mai jos regasim un tabel in care prezentam avantajele si dezavantajele fiecarei culori, precum si circumstantele in care trebuie sa evitam aceste culori:
Culoare | + | – | Cand trebuie evitata |
rosu | entuziasm, siguranta | agresiv, dominant | interviuri, sedinte |
roz | feminin, vulnerabil | nesigur pe sine | cand urmaresti pozitii de conucere |
albastru | incredere, stabilitate | obositor | creativitate, publicitate, reclame |
maro | cald, prietenos | plictisitor, marunt | cand te intalnesti cu o persoana care are probleme |
galben | speranta, pozitiv, viu | instabil | cand dai sfaturi |
verde | incredere, calm, grija | incapatanat, calculat | politica |
portocaliu | vitalitate, entuziasm | superficialitate | in afaceri |
mov/visiniu | imaginatie, fantezie, intuitie | exclusivist, superior | la interviuri |
gri | echilibrat, neutru | monoton | cand vrei sa fii catalizator intr-un grup |
negru | formal, fin, mistic | doliu, fara viata | la TV |
alb | clar, proaspat | rece, neutru | la nunti |