psihologia culorilor
Sanatate

Psihologia culorilor

psihologia culorilor

psihologia culorilor


In machiaj si in vestimentatie alegerea culorilor este extrem de importanta.

Pe langa principiile expuse mai sus, referitoare la tipologiile feminine si la culoarea ochilor, mai exista o clasificare a culorilor in functie de ceea ce transmit ele la nivel psihologic. Literatura de specialitate si de dezvoltare personala fac referire la aspectul cromatic ca la o modalitate de influenta si de persuasiune.

Fiecare culoare este bivalenta: prezinta un element pozitiv si unul negativ.
Mai jos regasim un tabel in care prezentam avantajele si dezavantajele fiecarei culori, precum si circumstantele in care trebuie sa evitam aceste culori:

Culoare + Cand trebuie evitata
rosu entuziasm, siguranta agresiv, dominant interviuri, sedinte
roz feminin, vulnerabil nesigur pe sine cand urmaresti pozitii de conucere
albastru incredere, stabilitate obositor creativitate, publicitate, reclame
maro cald, prietenos plictisitor, marunt cand te intalnesti cu o persoana care are probleme
galben speranta, pozitiv, viu instabil cand dai sfaturi
verde incredere, calm, grija incapatanat, calculat politica
portocaliu vitalitate, entuziasm superficialitate in afaceri
mov/visiniu imaginatie, fantezie, intuitie exclusivist, superior la interviuri
gri echilibrat, neutru monoton cand vrei sa fii catalizator intr-un grup
negru formal, fin, mistic doliu, fara viata la TV
alb clar, proaspat rece, neutru la nunti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *