10 mituri despre slabit
Sanatate

10 mituri despre slabit

10 mituri despre slabit

10 mituri despre slabit

O data cu venirea primaverii, grija fata de corpul nostru incepe din nou sa se arate. In cazul in care va regasiti printre personale care isi doresc sa slabeasca, prin intermediul articolului de mai jos, va prezentam o serie de mituri despre slabit de care ar trebui sa tineti cont pentru ca sanatatea sa nu va fie afectata in timpul acestui proces de dezvoltare personala.

Mitul nr. 1: Infometarea este cea mai rapida solutie de a da jos kilogramele in plus.

Fals. De fapt, infometarea poate avea ca rezultat o ingrasare mai rapida. Cea mai mare problema a acestui tip de dieta este tocmai incapacitatea de a o mentine. Energia corpului va fi destul de scazuta, ceea ce va genera nevoia de zaharuri si grasimi. Iar in momentul in care veti recurge la astfel de mancaruri dupa ce v-ati infometat o perioada, rezultatul va fi doar unul al acumularii kilogramelor in plus.

Mitul nr. 2: Un regim radical este singura posibilitate de a slabi.

Fals. Pierderea in greutate intr-o modalitate sanatoasa consta in a face pasi mici pe care ii putem respecta astfel incat sa putem mentine acest program pe o perioada mai lunga de timp. Adultii cu varsta cuprinsa intre 19 si 64 de ani ar trebui sa faca cel putin 150 de minute de miscare fizica moderata pe saptamana.

Mitul nr. 3: Pastilele de slabit sunt eficiente pe termen lung.

Fals. Pastilele de slabit nu isi fac efectul daca se administreaza fara a fi insotite de sport sau un regim sanatos. De asemenea, nu este indicat sa le folosim fata a consulta un medic inainte.

Mitul nr. 4: Mancarea sanatoasa este mai scumpa.

Nici acest mit nu este adevarat. De fapt, platim mai mult pentru o mancare de tipul celei fast-food decat pentru o mancare gatita in casa.

Mitul nr. 5: Asa-zisa mancare ,,fara grasimi” este o alegere sanatoasa.

Deloc adevarat. Pe langa faptul ca produsele etichetate in acest fel ar trebui sa fie numite astfel in urma unor criterii legale, faptul ca un produs este ,,fara grasimi” nu il face automat sa fie unul sanatos. El poate contine, de exemplu, mai multe grasimi decat o portie de fructe, ceea ce determina ca alegerea sa nu fie neaparat una sanatoasa.

Mitul nr. 6: Margarina contine mai putine grasimi decat untul.

Din nou fals.Margarina si untul contin tipuri diferite de grasimi. Margarina este de obicei mai slaba decat untul in ceea ce priveste grasimile saturate. Dar untul contine alte grasimi care pot fi mai daunatoare organismului decat margarina. Atat pentru a slabi, cat si pentru a mentine inima sanatoasa, este recomandat sa reducem grasimile saturate.

Mitul nr. 7: Carbohidratii ingrasa.

Departe de adevar. Mancati in cantitati regulate, carbohidratii nu ingrasa. Un studiu realizat in anul 2003 a aratat ca cai care tineau cura saraca in carbohidrati slabeau deoarece mancau mai putin in general, nu doar mai putini carbohidrati.

Mitul nr. 8: Renuntarea in totalitate la snacksuri ne ajuta sa slabim.

Fals. Snacksurile nu reprezinta problema atunci cand vine vorba de slabit, ci tipul de snacksuri. Multi oameni au nevoie de astfel de gustari intre mesele principale pentru a-si mentine energia ridicata, mai ales daca au o viata activa.

Mitul nr. 9: Faptul ca bem apa ne ajuta sa slabim.

Fals. Apa nu ne ajuta sa slabim, dar ne ajuta sa ramanem hidratati si poate chiar sa luam mai putine gustari. Apa este esentiala pentru o stare de sanatate buna. Uneori setea poate fi confudata cu foamea; daca ne este sete, putem rontai mai mult.

Mitul nr. 10: A sari peste mesele principale este o solutie pentru a slabi.

Fals. A sari peste micul dejun sau peste alte mese nu este chiar cea mai buna idee. Pentru a slabi, trebuie sa reduci cantitatea de calorii pe care le cosumi sau sa arzi aceste calorii prin intermediul exercitiilor fizice. Reducerea meselor poate avea drept cauze oboseala si o nutritie neadecvata si de asemenea, poate aparea predispozitia catre rontaieli, ceea ce duce la ingrasarea treptata.

Sursa: http://www.nhs.uk/

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

1 comentariu

  1. Tatiana spune:

    Sunt de parere ca ar trebui consumate si multe ceaiuri pe parcursul dietelor: https://mereularegim.wordpress.com/2016/04/19/iata-care-sunt-cele-mai-eficiente-ceaiuri-pentru-slabit/

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *