cum este influentat creierul uman de puterea cuvintelor
Psihologie practica

Cum este influentat creierul uman de puterea cuvintelor?

cum este influentat creierul uman de puterea cuvintelor

cum este influentat creierul uman de puterea cuvintelor

Limbajul, constiinta si comunicarea ridica o serie de intrebari fundamentale care sfideaza multe definitii.

De exemplu, de unde vin cuvintele atunci cand vorbim? Din creierul sau din mintea noastra? Si la ce ne referim atunci cand spunem minte?

Totusi, exista anumiti factori care ofera indicii despre relatia dintre creier, minte si capacitatea de a comunica cu ceilalti. De exemplu, constiinta noastra depinde de zona lobilor frontali, loc in care memoria de scurta durata lucreaza. Creierul nostru depoziteaza o cantitate enorma de informatii in memoria de lunga durata, dar pentru a indeplini o sarcina, trebuie sa selecteze cele mai importante informatii pentru a raspunde exteriorului in cea mai adecvata modalitate.

Cat timp poate pastra mintea constienta o informatie? Aproape 30 de secunde. Acest timp atat de scurt este ceea ce folosim pentru a ne exprima nevoile in fata celorlalti. Multi oameni spun: “Dar am nevoie de mai mult timp sa explic!”

Acest lucru poate fi adevarat, dar creierul celeilalte persoane isi va aminti doar o fractiune din ceea ce am avut de transmis. Solutia? Exprimarea concisa, urmata de ascultarea intensa pentru a fi siguri ca persoana cealalta a inteles corect mesajul nostru.

Pentru ca in afaceri timpul inseamna bani, claritatea si concizia sunt foarte importante. Cand ne limitam la regula celor 30 de secunde, creierul se adapteaza si filtreaza rapid informatiile folositoare de cele nefolositoare.

Puterea lui Da

Ce putem spune despre puterea cuvantului “Da”?

Prin folosirea tehnologiei in scanarea creierului, avem o idee destul de clara atunci cand auzim cuvinte sau fraze pozitive. Ce vedem? Nu prea multe deoarece cuvintele pozitive nu reprezinta o amenintare la adresa creierului nostru, ceea ce il determina sa nu reactioneze atat de rapid ca atunci cand spunem “Nu”. Acest din urma lucru reprezinta o problema deoarece studiie arata ca gandirea pozitiva este esentiala in dezvoltarea relatiilor sanatoase si in productivitatea muncii.

Putem antrena creierul uman sa devina mai receptiv la “Da”? Desigur, dar intr-o modalitate indirecta prin intermediul concentrarii intense pe imaginim, sentimente si credinte pozitive. Si nu conteaza daca gandirea pozitiva este conturata in stiinta, afaceri sau religie. De fapt, studiile arata ca gandirea pozitiva si irationala ofera persoanei o stare de fericire, buna dispozitie si satisfactie. Chiar si pentru persoanele nascute cu o predispozitie catre nefericire, gandirea pozitiva le poate fi de ajutor in a construi o atitudine optimista fata de viata.

Intr-un studiu realizat pe adulti cu varste cuprinse intre 35 si 54 de ani, subiectilor li s-a cerut ca in fiecare noapte sa noteze 3 lucruri care le-au mers bine in acea zi si motivele pentru care ei cred ca acel lucruri au fost posibile. In urmatoarele 3 luni, gradul lor de fericire a crescut, iar emotiile asociate cu depresia au scazut treptat, chiar daca au incheiat experimentul. Astfel, prin folosirea cuvintelor care sa ne ajute sa aducem in prim plan idei si emotii pozitive, ne putem imbunatati intreaga stare si putem imbunatati functionarea creierului nostru.

O intrebare fireasca este daca putem cadea intr-o extrema nefavorabila atunci cand folosim gandirea pozitiva in drumul nostru de dezvoltare personala, iar raspunsul este cu siguranta da. Tocmai de aceea este indicat sa invatam sa cautam echilibrul dinauntrul nostru astfel incat sa nu trecem dintr-o extrema in alta. Astfel, puterea cuvintelor va fi in favoarea noastra.

 

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *