Competitia intre frati si efectele acesteia asupra intregii familii – partea a doua

Publicat: 2 octombrie 2013
Comentarii: Fără răspunsuri

competitia intre frati si efectele acesteia asupra intregii familii partea a doua

competitia intre frati si efectele acesteia asupra intregii familii partea a doua

Dupa cum am mentionat in articolul anterior, competitia poate fi mai evidenta atunci cand avem de-a face cu anumite asocieri de frati.

Acestea sunt mult mai competitive decat altele, rezultatul fiind dezavantajarea unuia dintre frati. Multe familii invata sa diminueze rivalitatea intre frati, insa in momentul in care apar aceste combinatii, munca parintilor este mult mai provocatoare.

Asocierile de frati in care competitia este mult mai stransa sunt urmatoarele:

• Frati de varsta foarte apropiata
• Frati/surori de acelasi sex
• Fratele/sora unei persoane extrem de talentate
• Fratele/sora unui copil mult mai mic

In continuare, vom analiza efectele pe care competitia le are asupra fiecarei categorii in parte. Pentru ca primele doua categorii sunt asemenatoare, vor fi analizate impreuna.

1. Frati de varsta foarte apropiata/ Frati sau surori de acelasi sex

Astfel, in momentul in care atat doi frati de varsta apropiata, cat si doi frati de acelasi sex sunt tratati in mod asemanator de catre parinti, ambii copii simt in mod evident presiunea competitiei. Deoarece asteptarile sunt aceleasi in ceea ce priveste ambii frati, diferenta de varsta intre cei doi va pune mai multa presiune asupra celui mai mic. Pentru ca in general fratele mai mare “il intrece” pe cel mai mic, el va parea increzator in propriile puteri. De asemenea, competitia intre cei doi se va da pentru a castiga simpatia celui mai puternic parinte. Parintii se pot astepta sa intalneasca o serie de obstacole in cresterea celor doi frati competitivi.

2. Fratele/sora unei persoane extrem de talentate

In momentul in care primul copil se bucura de un talent neobisnuit, el va acapara atentia parintilor si a celor din jurul sau. De asemenea, se va bucura de oportunitati in ceea ce priveste educatia si i se vor oferi nenumarate premii. Acesta va deveni un model pentru fratii care vor veni dupa el. Deoarece parintii stabilesc in mod inconstient standarde inalte pentru urmatorii copii, aceia vor considera ca trebuie sa atinga un anumit nivel de succes pentru a se bucura de atentia parintilor.

Chiar daca acesti copii pot fi foarte capabili sa dezvolte anumite abilitati, ei vor simti o presiune imensa pe umerii lor. Acest lucru se intampla deoarece ei isi doresc sa ocupe un loc respectabil in familia lor. Este posibil ca ei sa se simta incapabili sa le faca fata fratilor lor, fapt care ii va determina sa aleaga un domeniu total diferit in care sa exceleze. Daca familia ii va ajuta sa-si inteleaga aceste sentimente, atunci copiii nu vor fi doar competitivi, ci si increzatori in propriile puteri.

Daca realizarile fratelui mai mare sunt semnificative, atunci este mult mai greu pentru parinti sa-l ajute pe cel mic sa-si inteleaga talentul.

3. “Copilul” familiei

Competitia poate fi o problema in momentul in care fratele cel mic este vazut drept “copilul” familiei. Daca fratii cei mici sunt cei mai rasfatati si cei mai incurajati de ceilalti membri ai familiei, ei pot realiza mult mai putine lucruri in viata decat fratii lor mai mari. Acestia din urma ii vor privi adesea drept “jucariile lor” si vor face atat de multe lucruri pentru ei incat cei mici nu vor reusi sa-si contureze propriile ganduri si idei. In acest caz ei devin dependenti de feedback-ul pozitiv al fratilor mai mari si se pot teme sa-si asume responsabilitatea in activitatile de zi cu zi.

Pe de o parte, copiii cei mici vor simti dorinta de a se bucura de succesul fratilor lor, insa pe de alta parte, va fi mult mai usor sa primeasca ajutor de la oamenii “mari” din jurul lor.

Ce pot face parintii pentru a dezvolta o competitie constructiva intre frati?

1. Evitarea etichetarii.

Este imposibil ca toti copiii unei familii sa fie identici in ceea ce priveste abilitatile lor intelectuale sau fizice. Competitia dezvoltata in sanul familiei poate incuraja fiecare copil sa caute atentia familiei sale. In momentul in care un parinte isi eticheteaza copilul, ii limiteaza dezvoltarea din mai multe puncte de vedere.

2. Educatia este prioritatea.

Este important ca parintii sa-si considere totii copiii la fel de inteligenti chiar daca diferentele dintre acestia sunt usor de observat. In momentul in care parintii se asteapta ca totii copiii lor sa fie inteligenti, copiii sunt mai putini competitivi unul cu celalat.

3. Este util ca ambii parinti sa aiba o parere buna despre ei insisi.

In momentul in care ambii parinti se considera inteligenti, copiii ii respecta la fel de mult pe amandoi. Indiferent care va fi parintele cu care se va identifica cel mic, el se va considera inteligent.

Asadar, rolul parintilor este acela de a reusi sa identifice competitia mai mult sau mai putin stransa intre copiii lor. Si tot parintii sunt cei care pot redirectiona aceasta “lupta” din extrema frustrarilor si a neincrederii in cea a dezvoltarii in mod echilibrat.

Resurse: http://www.sylviarimm.com/

  • Sunt Mihaela Marinaș. Un spirit vizionar, cu misiunea de a aduce pe Pământ o nouă paradigmă în spiritualitate, relații și business. Catalizator pentru mii de suflete ale căror vieți le-am atins în cei 14 ani de lucru cu oamenii. Am creat și dezvoltat zeci de programe, cursuri, traininguri de evoluție spirituală, relații, Înregistrări Akashice și Înregistrări Akashice pentru business.

    Cei care vin cu sufletul deschis spre spațiile conținute prin mine și se află în momentul potrivit în călătoria lor își pot transforma cele mai dureroase și mai ascunse tipare și tot ceea ce îi ținea departe de conexiunea cu Sinele lor real. Oamenii și business-urile care vin în contact cu mine intră într-un proces care le poate readuce Sufletul pe linia reală de destin. Este ceva ce se face prin mine în mod firesc și este darul sufletului meu în această viață.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *