fa-ti cadouri de valoare invata sa comunici eficient
Psihologie practica / Comunicare

Fa-ti cadouri de valoare: Invata sa comunici eficient!

fa-ti cadouri de valoare invata sa comunici eficient
fa-ti cadouri de valoare invata sa comunici eficient

De Sarbatori fiecare facem cadouri celor dragi, insa eu iti propun sa te gandesti ce ti-ai dori pentru tine?… “ooo, multe lucruri”- imi vei spune; dintre ele alege-le pe cele de care ai cu adevarat nevoie… acum, reflecteaza care dintre acestea din urma reprezinta o “cheltuiala” si care o “investitie”?

Cadourile pe care cheltui sunt cele care iti aduc beneficii pe termen scurt, pe cand cele in care investesti vor fi surse inepuizabile de satisfactie.

Pentru mine, un cadou valoros este cel care contribuie la dezvoltarea personalitatii mele, ajutandu-ma sa evoluez si sa scot la suprafata tot ce am mai bun.

Un astfel de cadou este cartea O dictie corecta– un ghid practic de optimizare a limbajului rostit, ce cuprinde un program format din 12 lectii, care te conduc pas cu pas spre dobandirea abilitatilor de comunicare caracteristice liderilor.

Probabil ai auzit de multe ori sintagma “a comunica eficient”, nu stiu cata importanta i-ai acordat, insa te intreb acum:

Comunici eficient?

Simti ca iti este usor sa te faci inteles?

Cei din jur percep exact ceea ce vrei tu sa transmiti?

Te faci ascultat cu usurinta?

Esti incantat cand trebuie sa vorbesti in public?

Vorbesti dezinvolt si fara emotii?

Abilitatile de comunicare influenteaza toate ariile existentei noastre: atat in plan personal, cat mai ales profesional. In ultima vreme, in mai toate domeniile de activitate, se pune mare accent pe lucrul in echipa, iar acesta nu poate fi realizat daca nu stii cum sa comunici cu cei din jur. Angajatorii cauta lideri, iar caracteristica de baza a unui lider este abilitatea sa de a comunica.

Camil Petrescu spunea: “cuvantul e un mijloc imperfect de comunicare”, iar asta inseamna ca nu conteaza ce fraza rostim, ci mai dregraba cum o rostim: ce mimica avem in acel moment, de ce gesturi uzam, pe ce ton si in ce ritm vorbim, corectitudinea prin prisma careia pronuntam cuvintele. La nivel inconstient cuvintele in  sine ne influenteaza in proportie de doar 7 %, pe cand restul de 93 % revine formei pe care o dam celor spuse prin nonverbl si paraverbal.

Daca vrei sa evoluezi te invit sa achizitionezi cartea O dictie corecta. As putea sa-ti prezint o multime de beneficii pe care le vei avea, iti spun insa doar atat:

este un instrument care te va ajuta sa urci multe trepte spre scopul tau final!

Alaturi de carte am elaborat un Program de dezvoltare pentru o respiratie eficienta. Daca nu cunosti importanta unei respiratii corecte, s-ar putea sa ti se para putin ciudat, “Cum, ma inveti sa respir? Dar respir de o viata…”, stiu acest lucru insa te informez ca peste 70 % din oameni au o respiratie deficitara care le provoaca probleme de sanatate fara sa constientizeze. Comunicarea eficienta nu poate exista fara o respiratie corecta!

Cartea este o alternativa la cursurile traditionale de dictie si vorbire in public. Un training cu toate elementele pe care le gasesti in aceasta carte costa 1200 RON. Pentru O dictie corecta investesti doar 62 RON, avand transportul inclus si primid cadou in luna decembrie DVD-ul audio Respira pentru tine (in valoare de 36 RON).

Pentru mai multe detalii viziteaza: www.cursdictie.com

Incepe noul an cu dreptul! Meriti sa evoluezi- depinde doar de tine cum iti conturezi viitorul!

Tu iti faci cadou cartea, eu iti daruiesc DVD-ul audio!

Mai jos poti vizualiza cuprinsul cartii si structura dvd-ului:

Cuprins O dicţie corectă

Cuprins……………………………………………………………………………4

Introducere…………………………………………………………………….. 8

Partea I

Capitolul 1: Repere teoretice în studiul dicţiei …………………………11

1.1 Generalităţi…………………………………………………………………11

1.2 Componentele aparatului fonoarticulator………………………….12

1.3 Sunetele limbii române şi modul lor de formare………………….15

Capitolul 2: Parametri ce însoţesc o comunicare eficientă ………..19

2.1 Aspecte ale non-verbalului……………………………………………..19

2.1.1 Poziţia corpului…………………………………………………………………………….20

2.1.2 Gesturile………………………………………………………………………………………22

2.2 Componente ale paraverbalului în actul vorbirii…………………23

2.2.1 Tonul vocii…………………………………………………………………………………..24

2.2.2 Volumul vocii……………………………………………………………………………….25

2.2.3 Accentul………………………………………………………………………………………26

2.2.4 Pauzele……………………………………………………………………………………….27

2.2.5 Ritmul vorbirii…………………………………………………………………………….28

2.2.6 Dicţia…………………………………………………………………………………………29

2.3Respiraţia………………………………………………………………….30

2.4 Încălzirea aparatului fono-articulator……………………………..34

Partea a II-a

Capitolul 3: Program pentru optimizarea limbajului rostit ……………………………………………………………………………………36

3.1 Exersarea pentru obţinerea unei respiraţii corecte………………39

3.1.1 Condiţii necesare pentru desfăşurarea exerciţiilor de respiraţie……………………………………………………39

3.1.2 Exerciţii iniţiale şi de relaxare………………………………………………………..41

3.1.3 Exerciţii pentru mărirea capacităţii pulmonare…………………………………42

3.1.4 Exerciţii pentru dezvoltarea respiraţiei active……………………………………44

3.1.5 Exerciţii pentru dezvoltarea unui timp de expir mai mare decât cel de inspir…………………………………………………………………………………………………..45

3.2 Exerciţii preliminare sau „încălzirea ” aparatului articulator………………………………………………………………………………………….48

A. Poziția plată a limbii………………………………………………………………………….48

B. Activizarea vârfului limbii…………………………………………………………………49

C. Jocul buzelor………………………………………………………………………………….50

D. Maxilarul inferior…………………………………………………………………………….52

3.3 Exersarea elementelor din registrul paraverbal………………….53

A. Volumul vocii………………………………………………………………………………….53

B. Ritmul……………………………………………………………………………………………55

C. Tonul…………………………………………………………………………………………….56

3.4Lecţiiledepronunţie……………………………………………………..59

Lecţia nr.1: Vocalele…………………………………………………………………………….61

Lecţia nr. 2: Consoanele B şi P………………………………………………………………77

Lecţia nr. 3: Consoanele M şi N…………………………………………………………….92

Lecţia nr. 4: Consoanele T, Ţ şi D………………………………………………………..106

Lecţia nr. 5: Consoanele R şi L……………………………………………………………124

Lecţia nr. 6: Consoanele F şi V……………………………………………………………138

Lecţia nr. 7: Consoanele C şi G…………………………………………………………….151

Lecţia nr. 8: Grupurile de sunete Ce, Ci, Ge, şi Gi……………………………………165

Lec ţ ia nr. 9: Consoanele S şi Z……………………………………………………………171

Lecţia nr. 10: Consoanele Ş şi J…………………………………………………………..186

Lecţia nr. 11: Consoanele H şi X…………………………………………………………200

Lecţia nr.12: “Recapitulare finală” ……………………………………………………208

Partea a III-a

Capitolul 4: Arta de a vorbi ……………………………………………….223

4.1 Învaţă să conversezi eficient! (Când şi cum adresăm interogaţii? 8 deprinderi necesare în comunicarea congruentă)………………………………………………………………….223

4.1.1 Deprinderea 1: Concentrarea şi urmărirea atentă……………………………224

4.1.2 Deprinderea 2: Adresarea întrebărilor şi încurajarea minimă…………………………………………………………………………………………….226

4.1.3 Deprinderea 3: Reflectarea emoţiilor……………………………………………229

4.1.4Deprinderea4:Reflectareaconţinutului…………………………………………230

4.1.5 Deprinderea 5: Comunicarea emoţiilor şi a stării de prezenţă………………………………………………………………………………………….. 233

4.1.6 Deprinderea 6: Confruntarea………………………………………………………235

4.1.7 Deprinderea 7: Autodezvăluirea…………………………………………………..236

4.1.8Deprinderea8:Oferirea informaţiilor……………………………………………..237

4.2 Discursul sau despre arta de a vorbi în public………………….239

4.2.1 Legile discursului………………………………………………………………………241

4.2.2 Paşi simpli dar de efect înaintea prezentării unui discurs……………………………………………………………………………………………242

4.2.3 O sinteză a principalelor aspecte de care trebuie să ţineţi cont în timpul unui discurs…………………………………………………………………………………….244

Capitolul 5: Metode psihologice pentru minimalizarea emoţiile ce intervin când vorbeşti în public ……………………………………………………………………………………247

5.1Metode de minimalizare a emoţiilor distructive prin intermediul exerciţiilor de respiraţie……………………………………………………248

5.1.1 Încetinirea ritmului respirator……………………………………………………….248

5.1.2Respiraţie pentru relaxare…………………………………………………………….250

5.2Relaxarea musculară…………………………………………………….251

5.3Metode de minimalizare a emoţiilor distructive prin intermediul vizualizării…………………………………………………………………….253

5.3.1 Respir prin toţi porii!……………………………………………………………………253

5.3.2La cinema…………………………………………………………………………………..254

5.3.3Cercul încrederii…………………………………………………………………………..256 Bibliografie selectivă……………………………………………………….259

Structura DVD-ului Respira pentru tine:

•  Introducere

•  Conditii necesare desfasurarii exercitiilor de respiratie

•  Exercitii de relaxare

•  Exercitii pentru marirea volumului respirator

•  Exercitii pentru micsorarea timpului de inspir si marirea timpului de expir

Viziteaza: www.cursdictie.com

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *