Despre comunicare si cei 7 C la locul de munca

Publicat: 23 mai 2013
Comentarii: Fără răspunsuri

despre comunicare si cei 7 C la locul de munca

despre comunicare si cei 7 C la locul de munca

Astazi vom vorbi despre comunicare si despre cei 7C.

Pentru a nu va creste prea mult suspansul, regasiti in cele de mai jos explicatiile celor 7 C si modalitatile in care acestia ne ajuta atat in viata personala, cat si la locul de munca:

1. Clar.

Atunci cand ii vorbim sau cand ii scriem cuiva, este important ca scopul mesajului nostru sa fie unul clar. Care este scopul nostru atunci cand comunicam cu persoana respectiva? Daca nu suntem siguri, atunci nici cel care ne va raspunde nu va sigur deloc.

Pentru a fi clari, este ideal sa minimalizam numarul ideilor in fiecare fraza. Asigurati-va ca este usor pentru cititorii sau ascultatorii vostri sa inteleaga la ce va referiti. Oamenii nu ar trebui sa “citeasca printre randuri” si nici sa faca presupuneri despre ceea ce am incercat sa le transmitem.

2. Concis.

Atunci cand suntem concisi in comunicare, ne agatam de subiect si il pastram scurt. Cel din fata noastra nu vrea sa auda 6 propozitii cand noi putem foarte simplu sa rezumam totul in 3. Exista adjective sau cuvinte nefolositaoare la care putem renunta? Cu siguranta, da: “vezi”, “de exemplu”, “pentru inceput”, “in fond”, “inteleg”.

3. Concret.

Atunci cand mesajul nostru este concret, atunci audienta noastra are o imagine clara despre mesajul pe care dorim sa il transmitem. Mesajul poate fi concret chiar daca exista detalii in el, dar nu in numar foarte mare si fapte reale. Astfel, mesajul nostru devine solid si cu siguranta nu vom da gres in a obtine ceea ce ne dorim.

4. Corect.

O comunicare corecta este inainte de toate o comunicare fara greseala. Ceea ce trebuie sa ne intrebam sunt urmatoarele lucruri?

• Termenii tehnici pe care ii folosim se incadreaza in nivelul de cunoastere pe care audienta il are?
• V-ati verificat greselile gramaticale? Tineti minte, cand vorbiti faceti mai putine greseli decat atunci cand scrieti.
• Sunt toate numele persoanelor/ partenerilor si titlurile scrise corect?

5. Coerent

Atunci cand comunicarea este coerenta, este inainte de toate logica. Toate punctele sunt conectate intre ele si sunt relevante pentru subiectul de baza, iar curgerea textului este una fireasca.

6. Complet

Intr-un mesaj complet, destinatarul are orice element de care are nevoie pentru a fi informat si in cazul in care acesta este aplicabil, are totul la indemana pentru a actiona.

• Mesajul vostru indeamna la actiune astfel incat audienta sa stie exact ce are de facut?
• Ati inclus toate informatiile relevante – nume de contact, data, timpul, locatia si asa mai departe?

7. Curtenitor.

Comunicarea curtenitoare este prietenoasa, deschisa si sincera. Nu exista insulte ascunse sau tonalitati pasiv-agresive. Tot ceea ce este important este sa pastram in minte punctul de vedere al ascultatorului si sa fim empatici cu nevoile lui.

  • Sunt Mihaela Marinaș. Un spirit vizionar, cu misiunea de a aduce pe Pământ o nouă paradigmă în spiritualitate, relații și business. Catalizator pentru mii de suflete ale căror vieți le-am atins în cei 14 ani de lucru cu oamenii. Am creat și dezvoltat zeci de programe, cursuri, traininguri de evoluție spirituală, relații, Înregistrări Akashice și Înregistrări Akashice pentru business.

    Cei care vin cu sufletul deschis spre spațiile conținute prin mine și se află în momentul potrivit în călătoria lor își pot transforma cele mai dureroase și mai ascunse tipare și tot ceea ce îi ținea departe de conexiunea cu Sinele lor real. Oamenii și business-urile care vin în contact cu mine intră într-un proces care le poate readuce Sufletul pe linia reală de destin. Este ceva ce se face prin mine în mod firesc și este darul sufletului meu în această viață.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *