schimbarea unui obicei daunator presupune schimbarea stilului de viata
Psihologie practica / Autocontrol

Schimbarea unui obicei daunator presupune schimbarea stilului de viata

schimbarea unui obicei daunator presupune schimbarea stilului de viata

schimbarea unui obicei daunator presupune schimbarea stilului de viata

Poate ca unii dintre voi stiti ca primul pas in a renunta la un obicei daunator este cel mai dificil.

Acest lucru se intampla deoarece renuntarea la acel obicei presupune un angajament catre schimbare. Iar o schimbare in ceea ce priveste santatea noastra este o schimbare a stilului nostru de viata.

Este dificil sa ne schimbam comportamentul.

Un studiu realizat pe o perioada de 12 ani in domeniul comportamentelor legate de sanatate arata ca desi oamenii au fost anuntati ca sufera de o boala grava (boli de inima, cancer, probleme respiratorii, diabet), ei tot nu fac schimbarile necesare care le-ar putea imbuntati starea de sanatate. (Canadian Health Analysis Divison of Statistics).

Dr Candance Pert afirma ca acest lucru este posibil deoarece oamenii asociaza emotiile cu obiceiurile lor. De exemplu, in timp ce o persoana fumeaza, se elibereaza anumite substante care sunt conectate cu creierul nostru, efectul fiind acela de a diminua durerea si de a ne ajuta sa ne simtim bine. Astfel, devenim dependenti de obiceiul nostru, ceea ce ingreuneaza incercarea de a renunta la comportamnetul nostru.

Indiferent de cat de mult ne este amenintata sanatatea de un obicei daunator, creierul nostru spune: “Obiceiul asta ma face sa ma simt bine; imi place; hai sa continuam.”

Schimbarea unui comportament daunator presupune schimbarea stilului de viata

Pentru a reusi sa facem o schimbare, este necesar sa cream o serie de noi conexiuni intre corp si minte astel incat sa interactionam cu noi ganduri si emotii. Acest lucru implica ceva mai mult decat o schimbare a obiceiurilor noastre. El consta in schimbarea mediului nostru de viata astfel incat comportamentul nostru negativ sa fie anulat de o serie de alte obiceiuri pozitive. Trebuie sa imbratisam aceasta schimbare ca pe o schimbare in stilul nostru de viata care sa isi lase o amprenta pozitiva asupra atitudinii sau emotiilor noastre.

Potrivit studiilor Harvard Health, imbunatatirea comportamentului unei persoane in legatura cu sanatatea sa este sustinuta de motivatia acesteia si de energia pe care o aduce cu sine fata de schimbare. Multi oameni sunt placut surprinsi in momentul in care reusesc sa vada o schimbare in atitudinea sau emotiile lor o data cu adoptarea altor comportamente. In momentul in care le permitem acestor noi conexiuni sa se desfasoare, diminuam sansa de a ne reintoarce la vechile comportamente.

O data ce imbratisam ideea ca o schimbare in comportamentul nostru este o schimbare in stilul de viata, tot ce ne mai ramanem este sa ne cream un plan pentru a ne indeplini obiectivele. Pentru a ne stabili scopurile, este nevoie ca acestea sa fie specifice, masurabile, usor de obtinut, realiste si sa fie incluse intr-o perioada de timp. Exista multi oameni care inca se lupta cu obiceiuri nesanataose deoarece nu ai stiut inca de la bun inceput sa-si seteze o serie de obiective pe care sa le foloseasca intr-un mod util.

In momentul in care ne stabilim un tel specific, ne aflam in pozitia de a reusi sa analizam intr-un mod concret daca schimbarea apare sau nu in viata noastra.

Care sunt obiceiurile daunatoare la care doriti sa renuntati?

Resurse: http://www.psychologyineverydaylife.net

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *