cum sa faci fata disconfortului
Psihologie practica / Autocontrol

Cum sa faci fata disconfortului

cum sa faci fata disconfortului

cum sa faci fata disconfortului

Daca va asteptati sa gasiti o serie de sfaturi prin care sa indepartam disconfortul, va vom insela asteptarile.

Iar acest lucru va fi posibil deoarece va vom prezenta 5 modalitati prin intermediul carora sa ne imprietenim cu disconfortul pentru a-i putea constientiza prezenta in viata noastra.

1. Experimenteaza-l in doze mici.

Gandeste-te la un lucru/ o activitate care iti provoaca disconfort. De exemplu, cum sa faci mancare, sa ai grija de copiii vecinului sau sa astepti in trafic. Petrece-ti 30 de secunde gandindu-te la cele de mai sus si incearca sa te imaginezi in acele situatii.

2. Ramai in starea de disconfort.

Esti trista, nervoasa, stresata sau frustrata? In loc sa eviti aceste emotii, incearca sa te afunzi in ele. Reteta de dezvoltare personala se aplica la fel ca in cazul amanarii – ramani fata in fata cu sarcina de care tot fugi si nu o schimba cu altceva pana nu o duci la bun sfarsit. Apoi intreaba-te cum te simti: esti relaxata sau din contra, esti mai nervoasa?

3. Cauta starea de disconfort.

Desi acest sfat poate parea deplasat, uneori renuntam la propria zona de confort in momentul in care suntem pusi intr-o situatie care nu ne face deloc placere. Cum ar fi sa ne provocam zilnic? Sa facem cunostinta cu strainii? Sa zambim unui necunoscut pe strada? Sa refuzam in loc sa acceptam? Sa alergam la orele diminetii? Important este sa vedem cum ne simtim atunci cand suntem pusi in fata acestor situatii.

4. Priveste-te cum fugi de anumite experiente.

De cate ori nu am evitat diferite aspecte ale vietii tocmai pentru a nu da piept cu situatiile stanjenitoare? Ce sentimente am neglijat doar pentru a nu fi intelesi gresit de ceilalti? Ce i-am permis mintii noastre sa rationalizeze? Este util sa devenim constienti de acest proces si sa vedem daca putem stopa acest ciclu nesfarsit de respingeri.

5. Invata ca disconfortul iti poate fi prieten cateodata.

Nu este un inamic de temut, ci din contra: atunci cand ne simtim inconfortabil, invatam ceva nou, devenim mai mult decat eram inainte chiar daca este nevoie sa ne simtim stanjeniti sau deranjati de anumite situatii. De fapt, disconfortul este un semn al cresterii si al maturizarii.

Voi cum faceti fata disconfortului?

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *