cai practice catre fericire partea a doua
Psihologie practica / Autocontrol

Cai practice catre fericire (partea a doua)

cai practice catre fericire partea a doua

cai practice catre fericire partea a doua


Mai degraba cel care traieste viata ca si cum totul ar fi un miracol, este mai in masura sa aiba parte de fericire.

Fericirea izvoraste din suflet, ea este o urmare a unui mod de a trai, de a gandi si actiona.

Dar, data fiind incapacitatea omului de azi (sau mai bine zis lipsa sa de vointa) de a actiona in directia corecta, fericirea poate fi invitata in viata noastra si pe drumul invers: incercand sa imi educ mintea la o stare de fericire, a cultiva bucuria, buna dispozitie, aceste vibratii pozitive vor atrage vibratii de aceeasi natura, care sa intareasca si sa sporeasca aceasta stare.

Reusim sa ne rezolvam sarcinile zilei mai usor, mai repede si mai eficient atunci cand suntem intr-o stare de buna dispozitie, cand suntem fericiti.

Un grup de cercetatori de la universitatile din Dallas au efectuat un studiu referitor la recunostinta si la impactul ei asupra starii de bine. Studiul s-a efectuat asupra catorva sute de oameni ce au fost impartiti in trei grupuri. Persoanelor din fiecare grup li s-a cerut sa tina un  jurnal zilnic. Cei din primul grup trebuiau sa noteze tot ce li s-a intamplat in acea zi, al doilea, doar lucrurile rele si al treilea, doar lucrurile bune, pentru care puteau sa multumeasca.

Rezultatele studiului au indicat ca exercitiile zilnice de recunostinta au dat nastere la nivele crescute de entuziasm, de apreciere a ceea ce viata le-a oferit, persoanele implicate au experimentat mai putina depresie, erau mai doritoare sa ajute si au folosit in atingerea scopurilor personale.

Practicarea gratitudinii poate creste nivelul fericirii cu 25% – arata acest studiu. Cei care pun in practica recunostinta sunt  mai creativi, au un sistem imunitar mai puternic si relatii sociale mai sanatoase. Recunostinta practicata regulat devine o deprindere, o atitudine de viata. Sunt mai fericiti cei care se concentreaza pe ceea ce merge bine, pe ceea ce este frumos, pe ceea ce este promovator, pozitiv etc. – ei sunt recunoscatori pentru toate aceste lucruri pe care le ofera viata, ceea ce le induce o stare de fericire.

Hal Urban ne sugereaza un exercitiu asemanator: pe o coala de hartie, pe trei coloane scriem motivele pentru care suntem recunoscatori. Pe prima coloana notam persoanele pe care le pretuim, pe a doua, lucrurile pentru care suntem recunoscatori a le avea, pe a treia, tot ce nu poate fi enumerat pe primele doua: prietenie, iubire, abilitati, sanatate, experiente de viata, educatie etc.

Citim listele, in urmatoarele 24 de ore, de 4 ori. Apoi, o data pe zi. Schimbarea de atitudine se produce rapid. Aceste persoane zambesc mai mult, sunt mai vioaie, mai bine dispuse, mai receptive, mai doritoare de a fi de folos.

Alte cateva idei:

* Incepem ziua cu 2-3 minute de recunostinta. Chiar inainte de a ne fi ridicat din pat, sa ne gandim la ceva, la cineva pentru care suntem recunoscatori si sa-i multumim fara cuvinte, din adancul sufletului. Acest exercitiu poate fi repetat si de-a lungul zilei, ori de cate ori simtim nevoia.

* Sa spunem multumesc. Dar, neaparat acel multumesc trebuie sa vibreze in adancul sufletului. Un multumesc care este doar de politete, nu va da nastere la o vibratie adevarata, care sa aduca rasplata in efect reciproc.

*Sa spunem o rugaciune de multumire. Pentru un efect puternic, cuvintele trebuie sa rezoneze cu sufletul. Cu alte cuvinte, sa nu fie o rugaciune recitata, spusa din varful buzelor. Poate fi o rugaciune invatata, pot fi cuvinte care ne vin in minte chiar in acel moment, poate fi o rugaciune fara cuvinte, in care sa se reverse intreaga noastra simtire intuitiva.

Cu cat daruiesti mai mult, cu atat primesti mai mult. Dar totul trebuie facut cu iubire. Asa cum spune dr. Emoto Masaro, iubirea trebuie sa se bazeze pe recunostinta si recunostinta pe iubire. Atunci se dezvolta cele mai puternice si mai pure vibratii, ce ne pot ajuta sa schimbam multe lucruri in viata noastra.

“Daca avem pace in inimile noastre, atunci putem purta aceasta pace in lume. Aceasta pace, multumire o transmitem aproapelui nostru, familiilor noastre, prietenilor nostri, comunitatii in care traim si astfel putem actiona ca exemple. Nu e vorba de a schimba lumea. Nu suntem pe aceasta lume ca sa o schimbam. Noi suntem aici ca sa ne schimbam pe noi insine, sa fim exemple pentru ceilalti si prin acest lucru se va schimba lumea.” (1.)

Doina Olariu, utilizator Aimee.ro, resurse pentru dezvoltare personala si evolutie spirituala

http://dardinsuflet.com/fericirea/

Bibliografie: 1.“Fericirea – ce ne face cu adevarat fericiti”- film documentar, 2. Hal Urban – “Cele mai importante lectii de viata”

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *