Dezvoltare personala / Managementul timpului si stresului

Strategii de planificare eficienta

Strategii de planificare eficienta - aimee.ro resurse pentru dezvoltare personala si evolutie spirituala
Planificarea este procesul in care tu evaluezi cat timp ai la dispozitie si planifici cum sa-l folosesti pentru a-ti atinge scopurile identificate anterior. Folosind planificarea, poti:

•    Sa intelegi ce poti sa faci la modul realist in timpul disponibil
•    Sa planifici  o folosire ideala a timpului disponibil
•    Sa-ti lasi suficient timp pentru lucrurile care trebuie facute neaparat
•    Sa-ti lasi timp de rezerva pentru lucrurile neasteptate
•    Sa minimalizezi stresul prin evitarea implicarii prea mari in problemele altora

Un program bine gandit iti permite sa te tii de lucrurile care trebuie facute si sa-ti lasi timp pentru lucrurile importante pentru tine. Este cea mai importanta arma pentru a evita lucrul peste program.

Cum sa folosesti planificarea:

Planificarea cea mai buna e cea regulata, de ex. la inceputul saptamanii. Iata pasii unei planificari de succes:

1.    Identifica cat timp vrei sa acorzi muncii tale. Acest lucru depinde de programul de la slujba sau de scopurile tale personale.

2.    Apoi, concentreaza-te asupra actiunilor pe care trebuie sa le faci pentru a-ti duce sarcina  la indeplinire.
De exemplu, daca esti manager, trebuie sa-ti faci timp pentru coaching, supervizare, si infruntarea evenimentelor imprevizibile. Daca nu, trebuie sa-ti aloci timp sa comunici cu seful si oamenii cheie din jur.

3.    Revezi lista “de facut” si planifica-ti activitatile urgente precum si sarcinile principale care nu pot fi evitate sau delegate.

4.    Apoi, planifica-ti timp de rezerva. Cu cat mai imprevizibila e slujba, cu atat ai mai mare nevoie de timp de rezerva.Multi oameni se confrunta cu intreruperile. Studiile arata ca unii manageri nu pot avea mai mult de sase minute de munca neintrerupta.
Desigur, nu poti sti cand vor intervene intreruperile. Dar, lasand spatiu in programul tau, iti dai flexibilitatea sa-ti rearanjezi programul astfel incat sa poti face fata situatiilor urgente.

5.    Ceea ce-ti mai ramane este timpul liber, pe care il poti folosi pentru a-ti stabili prioritatile si a-ti atinge scopurile.

6.    Daca timpul de la pasul 5 nu prea exista, revezi lista pana la punctual 4 si intreaba-te daca este absolut necesar tot ce e acolo, daca poti sa delegi anumite sarcini sau daca poti sa le faci intr-un timp mai scurt. 

7.    Aminteste-ti ca una din cele mai importante cai prin care oamenii invata sa atinga succesul este prin eficientizarea acestei parghii excelente numite timp. Deleaga sarcini, externalizeaza procese, foloseste din plin tehnologia pentru a-ti automatiza pe cat se poate munca. Asta iti va da timp sa-ti atingi scopurile de dezvoltare personala.

Puncte cheie:

Planificarea este procesul prin care tu hotarasti cum iti folosesti timpul. Planificand eficient, poti reduce stresul si creste eficienta. Acest lucru face din planificare cea mai eficienta unealta de managementul timpului.

In concluzie, planificarea este un proces in cinci  pasi:

1.    Identifica cat timp ai la dispozitie
2.    Concentreaza-te asupra sarcinilor esentiale care trebuie facute pentru a avea succes
3.    Planifica sarcinile urgente si cele vitale pentru a face lucrurile sa mearga
4.    Planifica timp pentru situatii de urgenta si intreruperi
5.    In timpul liber ramas, planifica activitatile care se refera la prioritati si scopuri personale.

Asadar planificarea, managementul timpului si managementul stresului colaboreaza din plin pentru succesul nostru. Trebuie doar sa aplicam cateva principii de baza.

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *