Dezvoltare personala / Managementul timpului si stresului

Sfaturi pentru a lucra sub presiune

 sfaturi pentru a lucra sub presiune

sfaturi pentru a lucra sub presiune

A lucra sub presiune inseamna ca nu toate zilele de munca au linistea si mirosul unei cesti de cafea.

Uneori, trecerea de la zi la noapte este insesizabila pentru cei care lucreaza sub presiune. Mai jos regasiti o serie de sfaturi care sa va ajute in managementul timpului si al stresului, cat si in procesul de dezvoltare personala al fiecarei zile.

Fie ca vorbim de respectarea deadlineurilor, de schimbari de situatii in ceea ce priveste anumite proiecte, ne confruntam destul de des cu astfel de situatii. A lucra sub presiune implica a face fata unor circumstante in care suntem constransi de timp, resurse sau dificultatea unei sarcini, iar aceasta presiune poate conduce catre o stare de dezordine fizica sau mentala.

Iata mai jos 4 sfaturi pentru a face fata stresului la locul de munca:

1.Pastrarea controlului.

Primul pas de a face fata unei situatii stresante este de a mentine controlul asupra situatiei. In cazul anumitor persoane, stresul le poate dezechilibra procesul luarii unei decizii si inhiba abilitatea de a face fata problemei. Daca sunteti dintre cei care se lasa coplesiti de propriile emotii, incercati sa luati energia acelor emotii pentru a o transforma intr-o energie productiva care sa va ajute la locul de munca.

2.Evaluarea problemei

Precum in cazul unei situatii de viata, este nevoie sa evaluam problema pentru ca mai apoi sa actionam. Este nevoie sa ne asiguram ca stim care este natura problemei. Uneori, chiar daca la suprafata pare sa fie o problema de nerezolvat, daca vom patrunde mai adanc in aceasta problema, este posibil sa gasim alternative pe care inainte sa nu le fi explorat. Putem inrautati situatia daca ne grabim sa tragem concluziile inainte. De asemenea, sa nu uitam sa punem cele mai importante intrebari:cine? Ce? De ce? Cum? Cand putem rezolva aceasta problema? O data ce stim natura problemei, avem posibilitatea de a stabili prioritatile. Este nevoie sa rezolvam ceva urgent sau ce putem lasa pe mai tarziu? Sunt intrebari esentiale care ne ajuta in acest proces.

3.Un plan este esential

In situatiile de criza, importanta unui plan B isi spune cuvantul. Daca lucrurile nu stau exact asa cum ne-am inchipuit, este bine sa avem si o a doua sau chiar a treia optiune. Astfel, atunci cand o situatie de criza este pe punctul de a se naste, noi putem scoate cu lejeritate asii din maneca. Fiecare pas este stabilit si fiecare stie ce are de facut.

4.Daca nu exista totusi niciun plan…

Imprevizibilitatea unor situatii ne determina sa nu avem capacitatea de a le controla in totalitate. In astfel de cazuri, cea mai buna solutie este sa luam totul pas cu pas. Astfel, puteti tine cont de urmatoarele sfaturi:
• Determinati care este cauza problemei si documentati-va legat de natura circumstantelor in care aceasta a aparut.
• Determinati cat este de critica situatia in care va aflati. Astfel, va veti da seama de gradul de rapiditate cu care problema va fi rezolvata.
• Creati o lista simpla cu lucrurile care trebuie facute pentru a lua totul incetul cu incetul
• Dupa ce ati urmat acesti pasi, nu ramane decat sa actionati.

Imediat dupa ce rezolvati o situatie pentru care nu aveati un plan inainte, asezati-va pentru un moment si notati felul in care s-au desfasurat lucrurile. Astfel, puteti folosi aceasta notita pentru a crea un plan B pentru urmatoarea data in care va puteti confrunta cu aceasta situatie nedorita.

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *