teama de abandonare cum o recunoastem si cum o tratam
Inteligenta emotionala EQ

Teama de abandonare – cum o recunoastem si cum o tratam?

Aceasta teama este universala, regasindu-se in interactiunea dintre toate fiintele umane in procesul de dezvoltare personala pe care il parcurgem.

De cate ori nu ati auzit ,,Ma simt prea vulnerabila…pentru a intra intr-o relatie” ? Atunci cand ne simtim atrasi de o persoana, intervine si aceasta teama. Iar urmatorul pas este acela de a ne lasa prinsi in anumite tipare pentru a evita posibila durere pe care o relatie o aduce cu sine.

Regasiti in cele ce urmeaza 7 patternuri care ne arata ca interactionam avand teama de abandonare:

• A avea asteptari nerealiste de la partenerii nostri, a ne dori prea mult, prea devreme. Acest lucru ne determina sa ne exageram nevoile, ceea ce poate conduce mult mai rapid catre o despartire.

Incercarea de a ne nega sentimentele. Stim ca nesiguranta noastra nu este cea mai buna atitudine pe care o putem avea fata de partenerul nostru, insa nu reusim sa gasim butonul magic pe care sa apasam pentru a opri toate gandurile si emotiile negative.

Incercarea de a ne manipula partenerul pentru a face lucruri care ne ajuta sa ne simtim mai sigure. Aceasta creste presiunea pe care o punem asupra relatiei noastre.

• Incercarea de a ne deghiza emotiile negative de genul furiei si nerabdarii.

• Incercarea de a parea altfel decat suntem pentru a ne ascunde panica. Din dorinta de a salva relatia, ne pierdem autenticitatea.

Faptul ca prin felul nostru de a fi, ne facem partenerul sa fie responsabil de starile noastre. Acest lucru creaza o dinamica ingrozitoare in care avem nevoie de partener mai mult decat de noi insine.

Iata ce putem face:

Sa nu ne mai luptam cu noi insine. Teama de a fi abandonati este involuntara, nu o cauzam noi.

Acceptarea ca aceasta frica se regaseste in fiinta noastra. Acest lucru nu inseamna ca este nevoie sa ne identificam cu ea, ci doar sa asteptam ca este o parte din noi insine in acest moment.

• Putem alege sa oprim acest cerc vicios al nesigurantei. Acest lucru inseamna asumarea responsabilitatii in momentul in care teama apare mai degraba decat dorinta si asteptarea ca partenerul sa ,,regleze” aceasta teama.

Putem intoarce balanta in favoarea noastra prin a ne promite ca incercam sa privim teama ca pe o oportunitate de a dezvolta stabilitatea emotionala.

Este indicat sa ne abordam partenerul mai increzatori in proprile forte si constienti de faptul ca detinem o responsabilitate.

Excluderea realitatii ca nu este responsabilitatea nimanui, decat a noastra de a ne simti in siguranta. In momentul in care privim spre partenerul nostru pentru a cauta o solutie, renuntam la puterea personala.

 

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *