Inteligenta emotionala EQ

Inteligenta emotionala la locul de munca

eq workplaceInteligenta emotionala este unul dintre aspectele procesului de dezvoltare personala care ar trebui sa-si faca simtita prezenta atat in viata de zi cu zi, cat si la locul de munca. In articolul de fata, vom prezenta diferite modalitati prin care putem accesa aceasta resursa astfel incat sa dobandim o legatura acceptabila cu ceilalti colegi de munca.

 

Competente corelate cu succesul la locul de munca

S-a demonstrat ca urmatoarele cinci competente ale inteligentei emotionale descrise mai jos sunt corelate cu succesul la locul de munca mai mult decat aptitudinile tehnice si abilitatile cognitive.

  1. Intuitia si empatia. Acestea se regasesc in constientizarea emotiilor, nevoilor si grijilor celorlalti. Este important sa dobandim aceste trasaturi deoarece ne ajuta in urmatoarele domenii:
  • Intelegerea celorlalti
  • Serviciile oferite clientilor prin anticiparea si recunoasterea nevoilor acestora
  • Dezvoltarea oamenilor: abilitatea de a simti ce are nevoie celalalt pentru a-si imbunatati un aspect mai slab dezvoltat.
  • Diversitatea: cultivarea oportunitatilor prin oameni cat mai diferiti unul de altul

2.  Discernamant si abilitati sociale. Acestea se refera la aptitudinea noastra de a induce raspunsuri dezirabile in ceilalti. Competenta mai sus amintita este necesara la locul de munca din urmatoarele motive:

  • Influentarea celorlalti atunci cand este cazul: ultilizarea unor tactici tehnici de persuasiune pentru rezultatele dorite
  • Comunicare: trimiterea clara si convingatoare de mesaje pentru a fi intelesi de ceilalti
  • Leadership: inspirarea si ghidarea grupurilor de oameni
  • Conflicte: negocierea si rezolvarea neintelegerilor dintre oameni
  • Crearea legaturilor intre colegii de munca: omogenizarea relatiilor pentru succesul la locul de munca
  • Colaborare si cooperare: lucrul cu partenerii de afaceri pentru atingerea unui scop comun
  • Abilitatea de a lucra in grup: crearea unei sinergii a grupului pentru atingerea scopurilor colective

3. Constientizarea. Aceasta consta in cunoasterea starilor, preferintelor, resurselor si intuitiilor unei persoane. Importanta ei la locul de munca provine din urmatoarele motive:

  • Constientizarea emotiilor: identificarea emotiilor unei persoane si a efectelor acestora asupra celor din jurul sau
  • Increderea in sine: siguranta pe care o persoana o are despre abilitatile si meritul personal

4.  Propria organizare se refera la capacitatea de a face fata propriilor impulsuri, stari sau reactii. Importanta acesteia provine din urmatoarele motive:

  • Controlul propriei persoane: a facefata propriilor emotii imprevizibile si reactiilor
  • Autenticitatea: mentinerea standardelor integritatii si onestitatii
  • Constientizarea: preluarea responsabilitatii si capacitatea de a valorifica performanta personala
  • Adaptabilitatea: flexibilitatea in schimbare
  • Inovatia: a nu simti un disconfort atunci cand vine vorba de deschiderea catre noi idei, abordari sau informatii.

5. Asteptarile personale si motivatia. Tendintele emotionale care ne ghideaza catre atingerea scopurilor personale.

  • Compromisul: alinierea cu telurile grupului sau organizatiei
  • Initiativa: capacitatea de a fi pregatiti sa demaram o actiune fara a ni se spune
  • Optimismul: persistenta in atingerea scopurilor indiferent de obstacolele care vor aparea.

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *