Cum sa avem o minte sanatoasa si flexibila? O minte sanatoasa si flexibila este intotdeauna rezultatul unor pasi marunti si bine ganditi.
Dezvoltare personala

Cum sa avem o minte sanatoasa si flexibila?

cum-sa-avem-o-minte-sanatoasa-si-flexibila

cum sa avem o minte sanatoasa si flexibila

O minte sanatoasa si flexibila este intotdeauna rezultatul unor pasi marunti si bine ganditi. Iar “o minte sanatoasa in corp sanatos” este deja o axioma a sanatatii despre care nu vom vorbi astazi.

Desi exista momente in care ne dorim un rezultat rapid, este necesar sa ne reamintim ca si in ceea ce priveste conturarea propriei minti, este necesara o doza de rabdare.

Iata cativa pasi simpli pe care ii putem incerca:

1. Ia-ti un angajament fata de tine.

Propune-ti ca timp de o saptamana sa incerci sa renunti la lucrurile care te irita, te intristeaza sau te infuriaza. De exemplu, daca incepi sa visezi cu ochii deschisi in loc sa fii atent la sarcina pe care o ai de indeplinit, propune-ti ca in ora in care ai de lucrat la acel proiect, sa te concentrezi doar pe el, fara a te lasa distrasa de alte elemente din exterior.

2. Fa o lista a lucrurilor care declanseaza aceste emotii.

Gandeste-te ce te instristeaza sau ce te infurie si fa o lista cu toate aceste lucruri: fie ca este vorba de nerespectarea deadline-urilor, de aglomeratia din trafic, de amanarile primite din partea prietenilor, important este sa gasesti elementul care declanseaza toate aceste emotii.

3. Foloseste-te de remindere.

Incearca sa-ti reamintesti cum a fost ultima data in care ai simtit o anumita emotie. Si mai ales, aminteste-ti ce ai facut la modul concret. Atunci cand te-ai simtit trist, ai pastrat aceasta emotie pentru tine sau ai impartasit-o unui prieten? Cum te-ai simtit dupa ce te-ai eliberat? Si mai ales, ce ai schimba acum fata de comportamentul precedent? Toate aceste intrebari te ajuta sa-ti constientizezi starea pentru a reusi sa gasesti noi solutii pentru obiceiuri vechi.

4. Intreaba-te de ce te agati.

Cateodata nu reusim sa renuntam la anumite obiceiuri daunatoare, iar acesta este motivul pentru care mintea noastra se incapataneaza sa ramana in aceleasi tipare. Incearca sa-ti dai seama de ce te agati atunci cand alegi sa nu renunti la un obicei care iti este daunator.

Voi ce alte metode de a ne pastra o minte sanatoasa si flexibila cunoasteti?

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *