constelatii familiale despre prezenta
Constelatii familiale si organizationale

Constelatii familiale: Despre prezenta

Indiferent daca un workshop de constelatii familiale ne regaseste in rolul de facilitator, client sau reprezentant, exista un element principal care contribuie la vindecarea noastra: prezenta.

A fi prezent inseamna a avea capacitatea de a trai in acel moment, observand atat propriile emotii, cat si trairile celor din jurul nostru.

Cu toate acestea, prezenta nu ar trebui sa ne insoteasca doar atunci cand participam la un workshop de constelatii familiale, ci ar fi de dorit sa fie o parte din intregul pe care il traim in viata de zi cu zi.

Atat in sesiunile individuale de constelatii familiale, cat si in cele de grup, prezenta poate fi “dobandita” prin raportarea la corpul nostru.

In momentul in care intreaga noastra atentie se concentreaza pe propriul corp, putem avea acces atat la emotiile noastre ascunse, cat si la anumite amintiri legate de familia sau stramosii nostri.

Sa luam un exemplu:

Rob este un om foarte rational. El nu poate sta linistit si incearca sa gaseasca o serie de explicatii logice pentru sentimentele sale.

In momentul in care a participat la o constelatie, facilitatorul a asteptat aproape o jumatate de ora inainte de a-l atinge, respectandu-i dorinta de a vorbi in loc de a simti.

Apoi facilitatorul i-a atins usor piciorul. In acel moment, corpul reprezentantului lui Rob a inceput sa se legene. Se leagana atat de intens incat era pe punctul de a cadea.

Facilitatorul l-a intreabat: “Ce se intampla?”, iar reprezentantul a raspuns: “Vreau sa revin in mintea mea, dar sunt intepenit de corpul meu.”

Astfel, in momentul in care Rob si-a constientizat prezenta, a inteles ca emotiile sale sunt “traite” la nivelul capului; el si-a dat seama ca incearca sa-si “inteleaga” emotiile, in loc sa le simta.

Daca intrebam o astfel de persoana cum se simte, ea va raspunde: “Cred ca ma simt bine”. Ea va trece prin filtrul ratiunii ceea ce simte, fiindu-i destul de greu sa inlature barierele ratiunii.

Totusi, prezenta o poate ajuta sa reia legatura cu propriul corp, chiar si pentru cateva minute.

In randurile de mai jos, va vom oferi o meditatie care va poate ajuta sa reluati legatura cu propriul corp cu scopul de a resimti prezenta si darurile pe care aceasta ni le ofera:

“Duceti-va atentia in interiorul capului. Focalizati-va intreaga voastra atentie catre interiorul capului. Observati cum se simte acesta. Salutati-va creierul. Multumiti-i pentru tot ceea ce face pentru voi.

Apoi, duceti-va atentia in interiorul gurii. Simtiti-va limba. Observati daca limba voastra este relaxata.

Apoi, mutati-va atentia catre dinti si observati daca gura va e deschisa sau inchisa. Respirati adanc de doua ori pe gura. Observati temperatura aerului care va intra si va iese din gura.

Acum miscati-va atentia spre gat. Simtiti-va amigdalele, partea din spate a gatului, laringele, traheea.

Apoi, aduceti-va atentia catre spatele nasului si observati temperatura aerului care va intra si va iese din nas. Ramaneti acolo pentru o vreme, focalizandu-va asupra respiratiei prin nas.

Apoi, mutati-va atentia catre piept, respirati in piept. Simtiti-l ridicandu-se si coborand pe masura ce respirati. Observati daca aveti vreo contractie in piept. Continuati sa respirati in ea.

Acum, mutati-va atentia catre plexul solar. Plasati-va mainile pe plexul solar. Daruiti-i atentia voastra.

Apoi, miscati-va in jos catre abdomen. Observati daca il simtiti relaxat sau incordat, fara a incerca sa schimbati aceasta. Doar observati.

Miscati-va focalizarea atentiei imprejurul corpului, catre spate. Respirati adanc, umplandu-va plamanii cu aer.

Acum duceti-va atentia catre organele sexuale si reproducatoare. De ce anume sunteti constienti? Ce simtiti?

Acum miscati-va catre organele de excretie – vezica si intestinul; rinichii; ramaneti acolo o vreme, doar fiind constienti de aceste parti ale corpului.

Pe cand coborati de-a lungul picioarelor catre talpi, vedeti daca puteti simti sangele curgandu-va prin vene.

Pe cand ajungeti la talpi, aduceti-va atentia catre exteriorul corpului si vedeti daca simtiti locul in care talpile voastre ating podeaua sau interiorul pantofilor.

Vedeti daca puteti simti unde se termina picioarele voastre si unde incepe podeauna sau pantoful. Doar simtiti acea margine.

Apoi mergand in sus de-a lungul picioarelor, simtiti-va posteriorul asezat pe scaun sau pe perna. Observati daca simtiti linia dintre marginea coapselor voastre si inceputul scaunului.

Mergand de acolo catre oasele posteriorului, simtiti-le asezate pe scaun. Simtiti unde se termina ele si unde incepe scaunul.

Calatorind in sus, de-a lungul coloanei vertebrale…simtiti marginea dintre spatele vostru si scaun…pana ajungeti la ceafa si la cap.

Focalizati-va asupra urechilor, ele sunt una dintre portile de contact dintre lumea interioara si cea exterioara. Permiteti sunetelor sa pluteasca inauntru prin urechile voastre. Poate aveti si zgomote interioare. Doar observati aceste sunete, fara a va atasa de niciunul dintre ele.

Apoi miscati-va catre nas si catre simtul vostru olfactiv. Observati daca puteti mirosi ceva, oamenii din jurul vostru, covorul, scaunul.

Apoi, deschideti ochii. Observati unde se aseaza focalizarea voastra. La ce va uitati? Observati culorile, cele intunecate si cele luminoase…

Apoi, folosindu-va mainile, atingeti locul asupra caruia v-ati focalizat cu ochii. Simtiti textura, temperatura obiectului pe care il atingeti. Apoi, puneti-va mainile la un loc, simtindu-va mainile atingandu-se intre ele si cum este aceasta pentru voi.

Acum stati nemiscati…observati cum va simtiti intregul corp…cum este pentru corpul vostru sa fi primit atat de multa atentie…acordati-va un moment pentru a-i multumi corpului pentru felul in care are grija de voi.

In cele din urma, aduceti-va atentia catre inima. Observati bataile inimii voastre…vedeti daca puteti simti cat de deschisa sau cat de inchisa va este inima. Ramaneti o vreme cu inima voastra. Ce organ uimitor!

Acum, lent, incepeti sa va readuceti in camera si cand sunteti pregatiti, deschideti cu blandete ochii.”

Poate ca multi dintre noi consideram ca prezenta este usor de atins, insa cu totii stim ca de cele mai multe ori intampinam dificultati in a ramane in momentul de acum.

Sedintele de constelatii familiale ne ajuta sa reluam contactul cu propriul corp si cu propriile sentimente, permitandu-i vindecarii sa se instaleze.

Resurse:“The Knowing field”, Barbara Morgan

“Intoarcerea acasa – Un prim pas in lumea constelatiilor familiale”, Barbara Morgan

Daca doriti sa aflati mai multe despre metoda de constelatii familiale, va asteptam la workshopurile noastre sau la sedintele individuale de constelatii familiale.

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *