pentru noua generatie lipsa miscarii este substitutul fumatului
Sanatate

Pentru noua generatie: lipsa miscarii este substitutul fumatului

pentru noua generatie lipsa miscarii este substitutul fumatului

pentru noua generatie lipsa miscarii este substitutul fumatului

Daca pe vremuri fumatul era obiceiul cel mai nociv raspandit la un nivel destul de mare in randul tinerilor si adolescentilor, pentru noua generatie, lipsa de miscare echivaleaza si chiar depaseste problemele cu care inaintasii nostri se confruntau.

Cand lucram, stam jos mai mult decat atunci cand facem orice altceva. Studiile arata ca stam in jur de 9 ore pe zi, iar 7 ore dormim. Statul jos a devenit atat de firesc incat nu ne intrebam cat la suta din zi ne-o petrecem in aceasta modalitate.

Desigur ca cercetatorii au ajuns la concluzia ca oamenii din noua generatie ar trebui sa stea mai putin jos, sa se ridice de pe scaun si sa se plimbe putin. Dupa o ora de stat jos, producerea enzimelor care ard grasimile scade cu 90%. Cu cat stam mai mult fara a lua pauze, cu atat metabolismul corpului nostru este din ce in ce mai afectat. De asemenea, aceasta lipsa de miscare este strans conectata cu bolile de inima, 2 tipuri de diabet, cancerul la san si cancerul la colon. De exemplu, in America, rata mortalitatii din cauza obezitatii este de 35 de milioane, in timp ce moartea conectata cu tutunul este de 3, 5 milioane. De asemenea, un alt studiu realizat de australieni arata ca fiecare ora de stat in fata televizorului creste riscul de a muri cu 11%.

Iata mai jos cateva sfaturi prin intermediul carora putem aduce mai multa miscare in viata noastra:

• Schimbarea pauzei de cafea cu pauza de plimbat.

O pauza de jumatate de ora este binevenita in timpul slujbei, indiferent de natura acesteia. In cazul in care aveti natura in jurul dumneavoastra, profitati sa faceti o scurta plimbare. Nu numai ca veti face miscare, dar va veti bucura si de verdele sanatos al naturii.

• Munca pe cont propriu.

De foarte multe ori, nu alegem sa facem miscare deoarece nu suntem insotite de altcineva si dam vina pe faptul ca ne motiveaza mai mult prezenta unei alte persoane. Important este sa ne dorim cu adevarat sa iesim din zona de confort. In momentul in care facem asta, nu ne mai intereseaza daca ni se vor alatura si ceilalti deoarece vom constientiza ca facem acest lucru in primul rand pentru procesul nostru de dezvoltare personala, deci nu avem nevoie si de ceilalti.

• Miscare la fiecare ora.

Dupa o ora de stat jos, putem face 5 minute de exercitii fizice, iar corpul si starea noastra de sanatate vor resimti schimbarile. Nu uitati ca adesea cele mai mici momente de actiune sunt cele mai importante, de fapt. Asadar, puneti-va alarma la telefon sau gasiti o alta modalitate de a va atrage atentia astfel incat la fiecare ora sa faceti un minimum de miscare.

• Personalizati-va orele de sport.

Credeati ca trebuie sa mergeti la sala pentru a face miscare? In cazul in care raspunsul este da, cu siguranta nu faceti parte din noua generatie. Aduceti totul in favoarea voastra astfel: urcati pe scari in loc sa luati liftul, mergeti pana la locul de munca pe jos macar o parte din distanta, plimbati-va cu bicicleta prin parc sau pur si simplu jucati un sport de echipa cu prietenii. Nu trebuie sa va purtati de parca miscarea este o materie obligatorie, ci o puteti transforma intr-o experienta placuta.

• Rabdare, rabdare.

Cel mai bun sfat in acest sens consta in a avea rabdare. Chiar daca vom simti nevoia sa ne intoarcem la laptopurile care par sa ne faca cu ochiul, sa nu uitam ca actionam astfel pentru sanatatea noastra. Asadar, setati-va alarmele si pregatiti-va sa-i acordati o minima atentie si corpului vostru in cele 8 ore de munca.

Ce credeti, reusiti?

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *