5 modalitati de a-ti creste nivelul de energie la locul de munca
Sanatate

5 modalitati de a-ti creste nivelul de energie la locul de munca

5 modalitati de a-ti creste nivelul de energie la locul de munca

5 modalitati de a-ti creste nivelul de energie la locul de munca

Se intampla ca multi dintre noi sa experimentam o scadere brusca de energie in timpul orelor de munca.

Cei meteosensibili pot da vina pe vremea din ce in ce mai schimbatoare, in timp ce altii pot considera ca mancarea este cea care ne dauneaza din aceste puncte de vedere.

Iata, mai jos, 5 modalitati prin care iti poti creste nivelul de energie la locul de munca:

1. Pauza de 2 secunde.

Atunci cand folosim mouse-ul sau tastatura, ne incordam munschii in mod involuntar, iar aceasta tensiune se transforma intr-o stare de oboseala. Pentru a elibera aceasta stare negativa, ne sunt necesare 2 sau 3 secunde pentru a ne indeparta mainile de pe laptop si pentru a le lasa libere astfel incat sa se relaxeze. Acelasi comportament il putem avea si fata de stomacul nostru care are nevoie de relaxare.

2. Respira profund.

Atunci cand suntem tensionati, respiratia noastra poate la fel de bine sa fie superficiala. Este ideal sa respiram cat mai profund folosind diafragma, nu doar respiratia superficiala la nivelul pieptului. Abdomenul nostru ar trebui sa devina mai mare pe masura ce expiram si mai mic pe masura ce inspiram. De asemenea, relaxarea profunda ne relaxeaza la fel de bine toti muschii.

3. In loc sa facem o cafea, putem face o plimbare.

Daca simtim ca energia noastra este destul de scazuta inca de dimineata, decat sa alergam spre cafetiera sa incepem ziua astfel inca de dimineata, mai bine facem o plimbare de vreo 20 de minute. Exercitiul fizic ne creste nivelul de energie si elibereaza tensiunea musculara adunata. Un studiu realizat pe soareci a aratat ca in cazul in care manacam dupa ce facem exercitii fizice, creierul nostru primeste un surplus de energie.

4. Nu sta intr-un singur loc.

A fi agitat si a merge de colo-colo poate fi la un moment dat o experienta relaxanta, care sa ne relaxeze muschii tensionati. Sau putem face acest lucru si stand pe loc, fara a ne ridica de pe scaun, prin rotirea picioarelor sau prin ridicarea si coborarea muschilor.

5. Consuma proteine la micul dejun.

Alimentele pe care le consumam adesea dimineata tind sa fie bogate in carbohidrati si desi acestea ne pot creste energia pe moment, starea de bine nu va dura mult si ne vom simti.

Pentru ca nivelul nostru de energie sa se mentina ridicat o perioada mai multa de timp, este ideal sa consumam proteine, ceea ce va conduce si catre o imbunatatire a digestiei. Incercati untul de arahide, crema de branza, ouale fierte, iaurtul sau nucile pentru micul dejun.

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *