4 sfaturi pe care le poti gnora la dieta
Sanatate

4 sfaturi pe care le poti ignora la dieta

4 sfaturi pe care le poti gnora la dieta

4 sfaturi pe care le poti gnora la dieta

Esti la dieta? Ai capul plin de informatii legate de alimentele pecare le poti combina , de “Asa da” si “Asa nu” si te invinovatesti de fiecare data cand nu respecti ceea ce ti-ai propus?

In cele ce urmeaza, vom incerca sa-ti indepartam putin nelinistea prin a-ti prezenta 4 sfaturi pe care le poti ignora la dieta:

1. Nu manca pana nu ti se face foame.

Cand suntem la dieta, devenim peste noapte niste supereroi care par sa se lupte cu ei insisi. In loc sa asteptam ore intregi sa mancam (act care se poate transforma intr-un adevarat ospat pantagruelic in cazul in care am asteptat prea mult), am putea sa incercam o alternativa ale caror rezultate vor fi mai satisfacatoare: sa mancam portii mici si dese astfel incat sa nu suprasolicitam stomacul atunci cand ne va fi foame.

2. Fa mai multe exercitii pentru a arde mai multe calorii.

Studii repetate arata ca doar exercitiile nu sunt suficiente pentru a pierde in greutate (poate ca cercetatorii repeta aceste studii tocmai pentru ca oamenilor nu le vine sa creada ca asa stau lucrurile. De fapt, atunci cand incepem sa facem exercitii fizice in mod regulat, noi castigam in greutate. Iata de ce: exercitiile intense ne produc o senzatie mai mare de foame si exista tendinta de a ne recompensa efortul cu o portie mai mare de calorii). Iata cum putem privi problema: Exercitiile ne vor ajuta sa ne conturam muschii pentru a arata mai puternici si ne imbunatatesc dispozitia, ceea ce ne motiveaza sa avem mai multa grija de corpul nostru. Asadar, sunt recomandate exercitii regulate, de 3 ori pe saptamana, nu excesive care ne vor determina sa renuntam in scurt timp.

3. Taie caloriile in totalitate!

Din nou, renuntam si la acest mit. De ce? Deoarece nu toate caloriile au aceleasi proprietati. Ceea ce trebuie sa observam este din ce alimente provin caloriile noastre. Cercetarile arata ca cele care provin din carbohididrati precum faina alba sau zaharul sunt procesate altfel de organism comparativ cu alte calorii care provin din mancaruri diferite. Asadar, cand avem in vedere caloriile, trebuie sa alegem intotdeauna varianta cu mai multe fibre si proteine si mai putini carbohidrati sau zahar.

4. Evitarea grasimilor in totalitate.

Nici acesta nu este cel mai bun sfat. Si iata de ce: Grasimea nu numai ca este un nutrient esential, dar este esentiala in ceea ce priveste pierderea in greutate deoarece ne ajuta sa ne satisfacem pofta de mancare. Cum trebuie sa actionam: algerea unor grasimi sanatoase este solutia (acestea provin din nuci, avocado, peste, ulei de masline).

 

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *