10 lucruri despre alergat pe care ar trebui sa le stim
Sanatate

10 lucruri despre alergat pe care ar trebui sa le stim

10 lucruri despre alergat pe care ar trebui sa le stim

10 lucruri despre alergat pe care ar trebui sa le stim

O data cu venirea anotimpului calduros, investim din ce in ce mai mult timp in imaginea noastra.

Fie ca apelam la miscare pentru a arata bine, fie ca dorim sa ne mentinem o stare optima de sanatate, regasiti mai jos 10 lucruri despre alergat pe care orice incepator ar trebui sa le stie:

1. Alegerea tinutei potrivite.

Fa o vizita la magazinul cu articole sportive. Adesea, aceste magazine au vanzatori care ne pot indruma cu usurinta in legatura cu vestimentatia pe care o putem avea atunci cand practicam diferite sporturi. Cel mai important pas consta in alegerea incaltarilor care se potrivesc atat cu tipul piciorului, cat si cu nivelul de practica si experienta legata de alergare.

2. Fa-ti un grup de alergare.

Motivatia, inspiratia si implicarea pot creste dramatic atunci cand facem parte dintr-un grup sau macar atunci cand avem un singur partener pentru alergare. Cu totii avem perioade in care nu avem starea necesara de a alerga, dar daca stim ca avem amici care se bazeaza pe sprijinul nostru, putem face un efort atunci cand vine vorba sa ne dam jos din pat.

3. Fa-ti un plan.

Simplul fapt de a iesi pe usa si de a alerga nu functioneaza adesea pentru multi oameni, mai ales daca am fost sedentari sau am evitat miscarea o buna perioada de timp. Pentru inceput, ideal ar fi sa ne planificam timpul de alergare. Incepatorii pot intercala timpul de alergare cu timpul de mers. Astfel, pot alerga 1 minut dupa care pot merge in pas rapid 5 minute, iar exercitiul va fi repetat timp de jumatate de ora. O data cu trecerea timpului, crestem perioada de alergare si reducem perioada de mers rapid pana in momentul in care alergam 30 de minute si nu mergem deloc.

4. Asculta-ti corpul!

Corpul va fi intotdeauna primul care ne va transmite un mesaj in cazul in care ceva este in neregula cu noi. Este indicat sa fim atenti cand devenim obositi sau epuizati, cand ne pierdem interesul legat de exercitiile fizice, abordandu-le ca pe un chin, mai mult decat ca o placere.

5. Nu alerga fara incalzire.

Daca iti imaginai ca iesi pe usa din scara blocului si maratonul deja incepe, atunci ar trebui sa refaci scenariu. Alergarea necesita incalzirea in prealabil. Cateva exercitii pentru fiecare grupa musculara vor fi suficiente pentru ca intreg corpul sa fie relaxat atunci cand va incepe alergarea. Asadar, nu uitati sa va exersati muschii gatului, bratelor, spatelui si mai ales ai picioarelor.

6. Incarca-te cu energia de care ai nevoie!

Este indicat sa consumam carbohidrati si proteine cu o ora si jumatate inainte de a alerga. Acest lucru ii va oferi corpului tau timpul necesar pentru a digera mancarea si ii va oferi energia necesara pentru aceasta activitate. A nu manca deloc inainte sau a nu manca suficient poate determina muschii sa oboseasca mai repede. Iar a manca prea devreme ne poate cauza diferite probleme digestive.

Digestia se opreste sau incetineste dramatic in timpul alergarii, asa ca in cazul in care alegem sa mancam inainte de a alerga, mancarea va ramane in stomac si nu ne va oferi energia necesara pentru aceasta activitate. Ce alimente ar trebui consumare variaza de la alergator la alergator, dar mancarurile care nu dau niciodata gres sunt iaurturile cu cereale, untul de arahide si bananele.

7. Sa nu uitam de hidratare.

A fi bine hidratat este la fel de important cu a fi bine hranit. Asadar, este indicat sa bem apa cu doua ore inainte de a incepe alergarea. De asemenea, este in regula sa ne hidratam in timp ce alergam. O data ce am depasit 45 de minute de alergare, putem trece la o bautura specifica sportivilor care ne ajuta sa inlocuim minearalele, sodiul, potasiul, magneziul, calciul si fosforul, cu totii jucand un rol important in mentinerea unui corp sanatos.

8. Pasii mici ofera rezultate mari.

Nu ne putem urca pana la etajul 2 daca nu ne folosim de o scara. Exact pe acelasi principiu functioneaza si sportul in procesul nostru de dezvoltare personala. Este important sa avem ca punct de plecare pasi mici pentru ca mai tarziu sa vedem rezultatele. Asadar, nu va propuneti din start o alergare de 30 de minute pentru ca nici nu veti mai incerca a doua oara. Fiti sinceri vizavi de nivelul la care va aflati acum si incercati sa-l depasiti, pastrand totusi un echilibru cu actuala forma fizica si stare de sanatate.

9. Incercati din cand sa alergati singur(a).

De ce am face acest lucru? Desi prezenta unei alte persoane ne poate motiva mai mult decat ne imaginam, cateodata vom avea tendinta de a ne forta, ceea ce ne va duce la epuizare mai repede decat in mod obisnuit. Chiar daca alergam cu alte persoane, putem realiza uneori aceasta activitate pe cont propriu pentru a vedea cu adevarat nivelul la care ne aflam, nivel contorizat in fata noastra inainte de toate.

10. Importanta odihnei.

Odihna este la fel de importanta ca exercitiul fizic. Daca nu ne odihnim suficient, este posibil ca organismul nostru sa nu gaseasca timpul necesar de a se regenera pana la urmatoarea sesiune de alergare, ceea ce ne va determina sa ne simtim obositi de aceasta data. Este indicat sa avem macar o zi pauza intre doua alegari.

Pe locuri, fiti gata, start!

Sursa: http://www.active.com/

 

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *