tehnici facile de comunicare cotidiana
Psihologie practica / Comunicare

Tehnici facile de comunicare cotidiana

Fie ca e vorba sa cumparam de mancare de la vanzatoarea de la patiserie, sa mergem la o petrecere a unui nou amic (unde nu cunoastem pe nimeni), fie ca urmeaza sa-i primim la cina pe parintii partenerului / partenerei de viata, cu totii avem nevoie de competente de comunicare.

Aceasta deoarece aproape toate performantele noastre sociale sunt date de relatiile personale si nivelul la care stim sa le formam si sa le cultivam.

Indiferent unde te afli, la piata sau la o receptie fastuoasa, te poti folosi de aceste tehnici simple de comunicare cotidiana. Ele sunt kit-ul tau de baza pentru dezvoltarea unor competente de comunicare pe care le poti dobandi indiferent de functia profesionala, pozitia sociala sau (in mare masura) nivelul de studii:

1. Prezinta-te pe tine si prezinta oamenii pe care ii aduci in contact si nu se cunosc intre ei.

In functie de situatie, o prezentare corecta a ta si a celor din jur ajuta la destinderea atmosferei si stabileste legaturi imediate intre persoane.

2. Cand vorbesti, fii cat mai clar.

Nu folosi fraze dezlanate; daca vrei sa comunici eficient in relatiile interpersonale, trebuie ca oamenii sa inteleaga clar ce vrei sa le spui. Pune subiectul si predicatul la locul lor, incearca sa rostesti cuvintele clar, pastreaza atentia interlocutorilor prin propozitii scurte.

3. Pune intrebari cu raspuns deschis.

Daca iti doresti sa stimulezi comunicarea, nu adresa intrebari la care se poate raspunde prin da sau nu.

4. Asculta.

Nu poti avea competente de comunicare daca nu il asculti pe cel din fata ta.

Priveste in ochii celui care il vorbeste, urmareste sa spune, astfel incat el sa aprecieze faptul ca-i acorzi atentie, iar tu sa eviti confuzii si neintelegeri din neatentie.

5. Fa complimente.

Exista o serie de subtilitati in relatiile interpersonale care ajuta in comunicare. Tuturor ne place sa ii auzim pe ceilalti vorbind frumos si spunand lucruri bune despre noi, mai ales in public, daca se poate. De aceea, nu pierde ocazia – atunci cand are si sens, evident – sa complimentezi interlocutorul.

Este o practica ce aduce beneficii extraordinare in comunicare, un interlocutor necunoscut, sau cunoscut adineauri, te va retine imediat ca persoana si te va trece pe “lista” lui mentala de persoane dezirabile, in vreme ce un interlocutor cunoscut, cu care comunici frecvent, iti va intoarce “serviciul” complimentului, cu prima ocazie.

6. Controleaza-ti mimica si gesturile, urmareste-le pe ale interlocutorului.

Limbajul corpului iti va da o multime de indicii, atat tradand ceea ce comunici tu, cat si aratandu-ti ceea ce comunica, mental, interlocutorul. Asadar, fii atent(a) intotdeauna la pozitia corpului, expresia fetei si la gesturile cu care iti subliniezi cuvintele.

7. Creeaza legaturi.

Sa creezi legaturi in vorbire inseamna sa preiei cuvinte si expresii, sa continui propozitii din mesajul interlocutorului si sa le integrezi in ceea ce spui tu. Mai ales cand scopul comunicarii este sa convingi interlocutorul de ceva, sa creezi legaturi logice dar si lingvistice in ceea ce comunici, aduce intotdeauna rezultatele scontate si reprezinta inca o tactica prin care iti poti exersa si imbunatati continuu competentele de comunicare.

Mihaela Marinas

Mihaela Marinas scrie articole si lucreaza cu oamenii, atat individual cat si in grupuri, din dorinta de a-i insoti pe cei din jur in calatoria catre ceea ce sunt cu adevarat.

S-ar putea să-ți placă și...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *