Interviul saptamanii: Despre Contact Improvisation cu Cristina Lilienfeld

Publicat: 4 aprilie 2014
Comentarii: 1 Răspunsuri

 

interviul-saptamanii-despre-contact-improvisation-cu-cristina-lilienfeld
interviul saptamanii despre contact improvisation cu cristina lilienfeld

Cristina Lilienfeld se misca bine. Atat de bine incat face asta cu un dor molipsitor care te indeamna si pe tine sa te misti…cumva. Nu stiu cum. Intr-un fel care iti transforma stangacia in spontaneitate si incercarea de a te controla intr-o profunda eliberare.

Sau cel putin asta am simtit eu de-a lungul cursului de dans contemporan la care am participat.

In interviul de mai jos, Cristina ne va vorbi despre una dintre cele mai cunoscute forme de dans contemporan – contact improvisation.

Stiu ca v-am facut curiosi, deci putem incepe:

1. Ce este Contact Improvisation?

Contact Improvisation este un sistem de miscare in continua evolutie, fiind una dintre cele mai populare forme de dans contemporan initiata de coregraful Steve Paxton in 1972.

Tehnica se bazeaza pe comunicarea dintre doua corpuri in miscare si relatia lor cu legi ale fizicii precum: gravitatia, puterea elanului (momentum) sau forta inertiei, etc.

Corpulare nevoie sa fie cat mai senzitiv la impulsurile naturale pentru a dobandi fluiditate si astfel renuntarea la tensiune musculara este unul dintre aspectele cele mai importante.

As putea spune ca este vorba in special despre o ascultare foarte fina a partenerului tau si despre respect atat de sine cat si a alegerilor sale.

Este evident ca punandu-te intr-o stare de prezenta si de focus atat de puternic, se intampla si multe transformari la nivel psihologic.

2.Cum ai descoperit aceasta tehnica si cum a influentat modalitatea in care te raportezi la propriul corp?

Am descoperit-o prin anul 2006 la festivalul anual de C.I. de la Cluj, TransContact organizat de asociatia GroundFloor. Atunci m-am simtit “salvata”.

Atmosfera atelierelor de C.I.pusa in opozitie cu sistemul de predare din facultatea de coregrafie la care nu stiam cum sa reactionez a venit ca o alternativa plina de caldura si acceptare pentru nevoile mele.

Au trecut insa mai multi ani pana cand am inceput sa practic in mod regulat, ceea ce as putea spune ca se intampla de doi ani de zile, perioada in care am inteles pas cu pas ce inseamna sa accept prezentul din fiecare intalnire de dans si nu numai, ce inseamna renuntarea la asteptari, cum pot sa rup miscarea mea caracteristica, cum sa rad cu pofta,etc.

 

Interviul saptamanii: Despre Contact Improvisation cu Cristina Lilienfeld
cristina lilienfeld

3.Ce ne invata Contact Improvisation despre interactiunea cu celalalt?

Cred ca fiecare om isi extrage propriile invataturi in functiile de nevoile sale.

Pentru mine a fost acceptarea fiecarui om exact asa cum este si curajul de a spune “nu” cand imi este incalcata o limita, curajul de a ma proteja.

Cred ca poti invata apropierea si intimitatea fara a o duce, precum in viata de zi cu zi, intr-o zona sexuala.

Poti invata respectul, ascultand si acceptand limitele impuse de partener.

De asemenea cred ca acest tip de interactiunea poate distruge preconceptii de tipul “dansul se poate petrece doar intre persoane de sex opus” , “barbatul are un anumit rol iar femeia altul”( In C.I. ridicarile de exemplu se produc in egala masura de catre ambele sexe), “orice atingere are o conotatie sexuala”, etc.

4.Exista o anumita categorie de oameni careia ii este adresata aceasta tehnica sau poate fi incercata de oricine?

Da, C.I. este pentru toata lumea, nu trebuie sa fi dansator, adult, tanar, etc; C.I. este practicat de oameni cu dizabilitati, de catre copii (https://www.youtube.com/watch?v=Gi-OaiQvnTU), batrani, oameni cu joburi foarte pragmatice, etc. Desigur fiecare practica din motive diferite, insa in esenta este autodezvoltare personala.

5.Putem privi Contact improvisation dintr-o perspectiva terapeutica sau de purificare? Daca da, te rog sa dezvolti.

Am inceput deja sa vorbesc despre aspectul terapeutic al C.I. si as vrea sa adaug ca interactiunea umana plina de ascultare si toleranta nu are cum sa nu aiba un rol terapeutic.

Poate in anumite cazuri este vorba si despre un catharsis, acea purificare despre care vorbesti, insa in cea mai mare parte cred ca vorbim despre beneficiile interactiunii umane.

De asemenea intalnirea cu limitele tale ( frica de a cadea, renuntarea la control, nevoia de practica continua pentru evolutie) poate fi un bun prilej de a creste, acceptandu-le, depasindu-le.

6. Care este sfatul pe care il oferi celor care doresc sa incerce aceasta tehnica?

Incercati si accepati tot ce apare, frica, frustrarea data de dificultatea asimilarii tehnicii, orgoliul, etc, pentru ca beneficiile sunt mult mai mari decat ne putem imagina.

Pentru mine tin de o libertate si o bucurie de viata cum am “gustat” doar de cateva ori de-a lungul vietii. Asa ca, ne vedem la jam-session-uri, la cursuri, la ateliere.

Daca doriti sa aflati mai multe despre Cristina si despre cursurile pe care le sustine, o puteti contacta aici si aici.

  • banner certificare
    banner certificare
  • Aboneaza-te la newsletter pentru a primi un webinar gratuit

  • Sunt Mihaela Marinaș. Un spirit vizionar, cu misiunea de a aduce pe Pământ o nouă paradigmă în spiritualitate, relații și business. Catalizator pentru mii de suflete ale căror vieți le-am atins în cei 14 ani de lucru cu oamenii. Am creat și dezvoltat zeci de programe, cursuri, traininguri de evoluție spirituală, relații, Înregistrări Akashice și Înregistrări Akashice pentru business.

    Cei care vin cu sufletul deschis spre spațiile conținute prin mine și se află în momentul potrivit în călătoria lor își pot transforma cele mai dureroase și mai ascunse tipare și tot ceea ce îi ținea departe de conexiunea cu Sinele lor real. Oamenii și business-urile care vin în contact cu mine intră într-un proces care le poate readuce Sufletul pe linia reală de destin. Este ceva ce se face prin mine în mod firesc și este darul sufletului meu în această viață.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *